Veelgestelde vragen werknemers

Inschrijven

Hoe kan ik mij inschrijven voor het fietsprogramma van IJmond Bereikbaar?

Leuk dat je (vaker) op de fiets of e-bike naar je werk wil komen en je aan wilt melden bij ons fietsprogramma. Als werknemer kun je je inschrijven als je werkgever een samenwerkingsovereenkomst heeft met IJmond Bereikbaar.

 

Kijk even in het overzicht van alle deelnemende bedrijven. Staat je werkgever erbij? Vul dan hier je gegevens in en je ontvangt per e-mail een link naar het inschrijfformulier.

Kan ik me ook inschrijven zonder dat mijn werkgever mee doet met IJmond Bereikbaar ?

Nee, inschrijven kan alleen als je werkgever een samenwerkingsovereenkomst heeft getekend met IJmond Bereikbaar. Maar breng dit fietsstimuleringsprogramma vooral onder de aandacht bij de afdeling personeelszaken. IJmond Bereikbaar kan veel betekenen voor de vitaliteit en duurzame inzetbaarheid van werknemers. We vertellen er graag meer over.

 

Je kunt ons ook een e-mail sturen met de naam en telefoonnummer van jullie hoofd personeelszaken/HR-manager: info@ijmondbereikbaar.nl Dan nemen wij contact op.

Ik heb gehoord dat ik de fietsritten die ik maak (van en naar het werk) aan jullie door moet geven. Waarom is dat?

IJmond Bereikbaar krijgt geld van het programma Beter Benutten van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Met dit geld betalen wij dit fietsstimuleringsprogramma. We moeten natuurlijk kunnen laten zien waar we dat geld aan besteden en of we de resultaten halen die we hebben afgesproken. Eén van de dingen die we rapporteren is het aantal fietsers dat mee doet met ons programma en hoe vaak deze fietsers in de spits op de fiets zitten (en dus niet in de auto).

 

Ook werkgevers willen graag weten hoe ver en hoe vaak er wordt gefietst door hun medewerkers. Aan de hand van deze gegevens bekijken ze of en welke maatregelen ze kunnen nemen om deze medewerkers te stimuleren. En zo kunnen ze nadenken wat er voor nodig is om nog meer medewerkers over te halen om, wanneer dat kan, de auto te laten staan.

Goed op weg – op de fiets

Hoe kan ik de fietsritten die ik maak aan jullie doorgeven?

Fietsers die al vóór 1 april 2017 kunnen hun fietsritten 1x per maand doorgeven met het online ritregistratie formulier. Deze manier van registreren blijft van kracht tot 1 juli 2017. In de tussentijd (planning is april) introduceren we een nieuwe fietsapp. Iedereen kan deze app makkelijk downloaden en gebruiken. Zodra je de app gebruikt, is de online ritregistratie niet meer nodig. Het is de bedoeling dat vanaf 1 juli iedereen gebruik maakt van de app.

 

Alle werknemers die zich na 1 april 2017 bij ons aanmelden, krijgen direct toegang tot de app. De fietsapp registreert alle fietskilometers, zowel voor werk als privé. De ritten die je maakt voor het werk, worden er automatisch uitgefilterd en aan ons doorgegeven.

 

Heb je geen smartphone of heb je een andere reden waarom je de fietsapp niet kunt gebruiken? Dan maken we een uitzondering en sturen je een inlogcode voor het online ritregistratieformulier toe. Geef dit alsjeblieft aan op het inschrijfformulier.

 

 

 

 

Hoe berekent IJmond Bereikbaar de afstand die ik fiets naar mijn werk?

Bij je inschrijving heb je de postcode van je woon- en werkadres ingevuld. De afstand tussen deze twee adressen wordt berekend met de routeplanner van de Fietsersbond, op basis van de ‘makkelijke doorfietsroute’.

Ik werk voor Tata Steel, maar niet op het Dudokhuis. Hoe berekent IJmond Bereikbaar de afstand die ik fiets?

Bij je inschrijving heb je de postcode van je woon- en werkadres ingevuld. De afstand tussen je woonadres en de poort van het Tata-terrein wordt berekend met de routeplanner van de Fietsersbond, op basis van de ‘makkelijke doorfietsroute’.  Bij de werknemers die niet op het Dudokhuis (Wenckebachstraat 1) werken, maar ergens anders op het bedrijventerrein, tellen we er 3 kilometer bij op.

Wanneer ben ik een actieve deelnemer voor IJmond Bereikbaar?

Je bent een actieve deelnemer als wij kunnen zien dat je op de fiets of e-bike naar je werk gaat. Dat zien we door de ritregistraties (via het online registratieformulier of de fiets-app).

 

Wanneer je een hele maand niet actief bent (geen ritten aan ons doorgeeft), vragen we je of je nog mee wilt doen. Horen we niets, of meld je je af, dan halen we je gegevens uit het bestand. Je kunt dan helaas ook niet meer profiteren van de acties die we voor onze deelnemers organiseren.

Ik ga op vakantie/Ik ben ziek. Daardoor kan ik niet fietsen. Heeft dat invloed op mijn deelname?

IJmond Bereikbaar houdt er rekening mee dat je niet fietst tijdens de (school)vakanties. Je hoeft dit niet aan ons door te geven. Pas wanneer je een hele maand niet actief bent (je fietskilometers niet aan ons doorgeeft), vragen we of je nog mee wilt doen.

 

Ben je langdurig ziek (langer dan een maand), waardoor je niet kunt fietsen, geef dat dan even aan ons door, dan zetten we je status even op ‘pauze’.

Afmelden

Hoe kan ik mij afmelden?

Stuur een e-mail naar info@ijmondbereikbaar.nl met daarin vermeld de bedrijfsnaam, je voor- en achternaam, je geboortedatum en je kaartnummer. Wij halen je gegevens uit ons bestand.

Contact

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet op de website vinden. Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

Kun je op de website geen antwoord  vinden op je vraag? Aarzel dan niet om ons te mailen of bellen. We helpen je graag verder: info@ijmondbereikbaar.nl of 085-3033922