Vraag en Antwoord Heliomare Fietschallenge 2019

Ik wil mee doen met de HELIOMARE Fietschallenge 2019. Hoe kan ik me aanmelden?

Vul tussen 13 en 21 mei 2019 het online aanmeldformulier in. Als je al bekend bent bij IJmond Bereikbaar hoef je maar een paar vragen te beantwoorden. Ben je ‘nieuw’ dan hebben we iets meer gegevens van je nodig. Heb je ook meegedaan met de fietschallenge in 2018? Probeer dan bij het aanmelden hetzelfde e-mailadres te gebruiken.

 

Hoe worden de fietskilometers bijgehouden?

Je fietskilometers houden we bij met de fietsapp van Ring-Ring. De app registreert automatisch al je fietsritten en geeft je ook nog andere leuke informatie over je fietsgedrag. Fietskilometers die niet met de app worden geregistreerd, tellen niet mee voor de fietschallenge. Heliomare en IJmond Bereikbaar zijn niet verantwoordelijk voor niet-geregistreerde fietskilometers.

 

Ik heb een Windows mobiele telefoon. Wat nu?

Helaas, de fiets-app waarmee je je fietsritten tijdens de fietschallenge registreert, werkt niet op Windows mobiele telefoons. Dat betekent dat je niet mee kunt doen.

 

De app werkt niet. Wat kan ik doen?

Heb je aan het begin van de challenge problemen met de app? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen je meteen te helpen: info@ijmondbereikbaar.nl of bel: 085-3033922

 

  • Je kunt een standaard melding krijgen over het batterijverbruik van de app. Uit praktijk blijkt dat de app niet heel veel batterij verbruikt; je kunt ‘m dan ook gewoon aan laten staan.

 

 

  • Heb je een APPLE mobiel? Kijk dan even bij de instellingen – privacy – locatie en dan bij Ring-Ring. ‘Altijd’ moet aangevinkt staan voor het automatisch herkennen van de fietskilometers. Bij de opties ‘nooit’ of ‘bij gebruik app’ werkt de Ring-Ring app niet goed. Wil je dat een fietsrit niet gemeten wordt, dan zet je zelf handmatig ‘sensing’ uit in de app.

 

Ik mis fietsritten in de app. Wat kan ik doen?

  • Vergeet niet om je sensing aan te hebben staan. Alleen dan worden ritten geregistreerd.
  • Apple heeft de gewoonte dat bij updates van apps, de app wordt uitgelogd. Kijk hier even naar voordat je vertrekt.
  • Soms duurt het even voordat je een rit terug ziet in je overzicht. Dat komt omdat de app pas data wil uploaden als er een wifi-verbinding is. Dit om mobiele data te besparen. Kijk na een uurtje nog even, vaak staat hij er dan wel bij. Of refresh de app door op ‘1’ te drukken voor je dagtotaal of op het Ring-Ring logo onderaan op je scherm.
  • Is je geduld op? Kijk dan bij gemiste ritten. Soms weet de app niet zeker of het een fietsrit is, of dat je bijvoorbeeld in de trein of auto hebt gezeten. Als het een fietsrit is, kun je deze zelf toevoegen aan je totaal.
  • De app meet goed en naar mate je ‘m vaker gebruikt, steeds beter. Maar, het is nog geen STRAVA. Weet dat iedereen met dezelfde ‘afwijkingen’ te maken heeft, dus dat heeft nauwelijks invloed op de score.

 

Staat het antwoord op je vraag er niet bij of heb je hulp nodig?

Stuur een mail naar info@ijmondbereikbaar.nl of bel: 085-3033922